De 4 maanden zit er weer bijna op!! - Reisverslag uit Phillipsburg, Verenigde Staten van kimberlyschreur - WaarBenJij.nu De 4 maanden zit er weer bijna op!! - Reisverslag uit Phillipsburg, Verenigde Staten van kimberlyschreur - WaarBenJij.nu

De 4 maanden zit er weer bijna op!!

Blijf op de hoogte en volg

08 Januari 2014 | Verenigde Staten, Phillipsburg

Het is alweer een maand terug dat ik mijn laatste bericht heb geplaatst.

in de afgelopen maand is er weer veel gebeurd, we hebben natuurlijk sinterklaas gevierd met de Nederlandse studenten dit was erg leuk en gezellig we hadden allemaal kleine cadeautjes gehaald en toen het dobbelspel gespeeld.

ik heb in de periode van de feestdagen nog wel wat gewerkt, met de kerstdagen had ik lekker vrij we hebben kerstavond thuis lekker gekookt en zijn daarna naar de kerk geweest hier om de hoek.
de kerkdienst duurder 1,5 uur daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we lekker op bed een filmpje gekeken..
om half 11 zijn we nog naar Labamba gegaan en na die tijd zijn we nog naar Bliss geweest dat was erg fijn want met de feestdagen hadden de dames gratis entree, en bij sommige discotheken zelf gratis drank!

1e kerstdag hebben we s'avonds hier op het balkon gegeten de huisbaas had voor ons gekookt erg lekker en gezellig na die tijd zijn we naar de Nederlandse studenten gegaan maar we waren zo moe van het eten dat we rond 23.00 weer naar huis zijn gegaan om lekker uit te buiken in bed.

2e kerstdag hebben Joni en ik geflyerd voor de discotheek Bliss lekker op t strand en daarna de auto's af. Dit hebben we 2,5 uur gedaan en daarna lekker lui gedaan om 20.00 moesten we alweer klaar zijn voor het kerstdiner bij karakter dit was 25 dollar voor 3 gangen en onbeperkt bier, wijn en water we kwamen hier een beetje laat achter dat het onbeperkte alleen tijdens het eten was en na het eten moest je weer betalen.
om 23.30 zijn we naar huis gegaan met de buik vol.
3e kerstdag hebben lekker lui gedaan en op t strand gelegen want het weekend moest ik weer werken.
vrijdagavond geen Soggy voor mij omdat zaterdagmorgen ging de wekker weer om 6.15.

toen heb ik het weekend en maandag nog gewerkt en toen was het weer nieuwjaar!!!
We hebben dit in phillipsburg gevierd, we hebben eerst wat gedronken bij Rox en rond half 12 hebben we even rondgelopen op de bordwalk hier waren verschillende bandjes aan het spelen en de rest van de Nederlandse studenten waren ook op de bordwalk en bij Holland house.
om 00.00 waren we weer bij Rox thuis zij had het uitzicht op zee en vanuit het water werd het vuurwerk afgestoken erg mooi maar wel emotioneel want ik had nl tijd 00.00 naar huis gebeld dus ik miste mijn familie op dat moment wel, mijn moeder had om 00.00 mijn tijd nog wel even gebeld dit vond ik erg fijn.. bedankt ma!
Na 00.00 zijn we met z'n alle naar Bliss gegaan omdat we daarvoor hadden geflyerd hadden we gratis entree terwijl het normaal 40 dollar kostte, dit heb niet ik tot 4 uur volgehouden en ben toen naar huis gegaan.

1 januari hebben we eerst uitgeslapen en toen zijn we naar karakter gegaan omdat daar de nieuwjaarsduik was georganiseerd, het was erg druk en erg gezellig.
we zijn toen weer om 17.00 naar huis gegaan om weer op tijd naar bed te gaan want 2 januari moest er weer gewerkt worden.
2 januari was mijn laatste stage dag er vreemd was het wel, ik heb tot 13.00 lekker bij de kinderarts op de poli gezeten lekker iets anders dan de afdeling met 4 patiënten aha.
om 14.30 had ik mijn eindevaluatie ik was wel een beetje zenuwachtig maar het verliep wel goed. Mijn eind cijfer is een 7,5 !!!
ik was erg opgelucht want ik was een beetje bang terwijl mijn collega's zeiden dat ik het makkelijk ging halen.
Het afscheid vond ik vreemd want we hadden de overdracht gedaan en mijn dienst was afgelopen mijn collega's zeiden ja bedankt en veel geluk en daar stond ik dan alleen, ik had wel een beetje anders verwacht maar goed.. het gaat hier toch anders dan in nl.
En vanaf 15.30 kon ik dan eindelijk zeggen dat ik mijn stage voldaan had en dat ik lekker vakantie had.

De dagen vliegen voorbij in de afgelopen dagen hebben we lekker op t strand gelegen en weer een beetje verbrand.
Gisteren heb ik voor het laatst geshopt in phillipsburg wat erg vervelend is want ik heb mijn koffer al ingepakt maar ik weet nu nog niet hoe ik alles mee krijg...
Nu hebben we nog 3 dagen om wat leuks te doen, we hebben nog zipline Pinel en strand op de planning vrijdagmiddag gaan we nog 1x naar t ziekenhuis met onze koffers om deze even te wegen dan weten we het zeker.
En gelijk even de ticket uitprinten want we gaan in de ochtend inchecken dan hebben we ook alles daarvoor geregeld dan afscheid nemen van t
ziekenhuis en collega's en dan zit mijn ervaring van 4 maanden er weer op, de tijd ging erg snel.
Ik heb een leuke, leerzaam en gezellige tijd gehad ik moet daarvoor mijn stageplek en vooral Joni bedanken, ik kan er wel met een glimlach en een kleine traan terug kijken.

nog maar 4 dagen en dan zit ik weer lekker in het vliegtuig naar huis, ik kan niet meer wachten om de vrienden en familie weer te zien..

  • 08 Januari 2014 - 07:00

    Feemke:

    Ha kim, fijn dat het aftellen is begonnen, alhoewel echt zwaar was het niet echt denk ik, met alles wat ik lees over uitgaan enzo ;-) en dat je iedereen mist ja das dan wel weer zwaar.
    Maar fijn dat je stage met een 7,5 is afgesloten.
    heb nog een paar leuke dagen en tot snel
    liefs Feem

  • 08 Januari 2014 - 08:49

    Willem En Christa:

    Hoi kimberly geniet nog een paar dagen en een goede terug reis.
    grt. Willem en christa

  • 08 Januari 2014 - 09:52

    Barbara:

    Hey zusje,

    Wat een mooi verhaal heb je weer op je site geschreven. Fijn om te lezen dat je ondanks het gemis van je familie, toch een geweldige tijd hebt gehad in st.Maarten. Je hebt er een ontzettend leerzame tijd gehad en met als afsluiting natuurlijk een super goed cijfer voor je inzet, echt top! De aankomende dagen nog lekker van je tijd in St.Maarten genieten. Nog een paar gezellige dagen met Joni hebben en dan kom je al weer naar huis. Het is voor mij nog een beetje onwerkelijk dat je aankomend weekend al weer naar huis komt. Man wat gaat de tijd snel...Ik begin me nu wel steeds meer te beseffen dat ik je over een paar dagen al weer kan knuffelen! Maar voor nu eerst nog lekker genieten en zorgen dat alles in je koffer past.

    Heel veel plezier de laatste dagen en tot zondag! ghi...wat leuk om dat nu een keer te kunnen schrijven;)

    Liefs je allertrotse zus

  • 08 Januari 2014 - 13:15

    Mams:

    hey lieve leive meid.wat een mooi verhaal weer op je site.
    Paps en ik zijn SUPER trots op je,je hebt het toch maar mooi weer gedaan en dit neemt niemand je meer af.Fijn dat je deze periode goed hebt afgesloten met een geweldig mooi cijfer zeg,daar ging je ook voor hè!!!!
    Kerst en oud en nieuw gaan we volgend jaar dubbel vieren, want dan ben je hopelijk wel in Nederland?!
    geniet nog maar lekker van: het mooie weer , de mooie stranden, en nog een mooi tijd met Joni,en voor dat je het weet ben je weer in het koude Nederland,hahaha
    Ik kan niet wachten tot je zondag weer gezond en wel aan komt op schiphol,en ik je dan weer een dikke knuffelf mag geven(Voor chiel)

    dikke knuffel en xxx van je trotse mams en paps ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phillipsburg

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 10336

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 12 Januari 2014

stage in Sint Maarten

Landen bezocht: